------------------------------------------------------------------------
Kontakt na službu:
E-mail: info@aids-pomoc.cz
Telefonní linka: +420 224 814 284 (recepce)
Zodpovědná osoba: Ing. Blanka Gabrielová
Provozní doba: 24/7; soc. pracovnice Po-Pá 9-17
------------------------------------------------------------------------
Základní údaje o sociální službě Azylový dům - Dům světla
- Sociální služba poskytována podle § 57 zákona č. 108/2006 Sb.: Azylové domy.
- Organizace: Česká společnost AIDS pomoc, z. s.
- Adresa: Malého 282/3, 186 00 Praha 8 - Karlín
- Číslo registrované služby - identifikátor: 4992062
- Kapacita uživatelů: 15 osob
- Forma poskytování služby: pobytová, poskytována nepřetržitě
- Azylový dům funguje od 11. 08. 1999.
Poslání sociální služby Azylový dům - Dům světla
Posláním azylového domu je poskytnout individuální a důstojnou pomoc a podporu lidem žijícím s HIV, kteří se ocitli v nepříznivé životní nebo sociální situaci spojené se ztrátou bydlení, a to tak, aby si mohli v co nejkratší možné době svou situaci vyřešit a začít znovu samostatně fungovat ve společnosti (např. mít kde bydlet, mít práci, případně zajištěné příjmy). Usilujeme o podporu nezávislosti a získání či zachování motivace a návyků důležitých pro fungování ve společnosti.
Zásady sociální služby
- cílíme podporu a pomoc na aktuální potřeby a životní nebo sociální situaci, ve které se klient nachází,
- pomoc a podporu poskytujeme pouze v oblastech, které klient nedokáže řešit sám (podpora samostatnosti a vlastních kompetencí),
- službu poskytujeme bez ohledu na sexuální, národností nebo náboženskou příslušnost - nediskriminujeme,
- respektujeme práva klienta,
- respektujeme klienta především jako člověka včetně jeho důstojnosti,
- respektujeme rozhodnutí klienta a zároveň mu poskytujeme informaci o možných důsledcích jeho rozhodnutí,
- podporujeme motivaci klienta k řešení vlastní situace,
- podporujeme odpovědnost a nezávislost klienta jako hlavního odborníka na svůj život.
Komu službu poskytujeme?
- Osobám starším 18 let (či rodině/otci/matce starším 18 let s dítětem/dětmi), které jsou HIV pozitivní (nebo je alespoň jeden z rodičů HIV pozitivní), ztratily střechu nad hlavou a potřebují podporu a pomoc při řešení své nepříznivé sociální situace. Tyto osoby mohou být postiženy tělesně, zrakově, sluchově nebo mohou trpět jiným chronickým onemocněním či zdravotním (jiným) postižením nebo mohou vést rizikový způsob života nebo být tímto způsobem života ohroženy.
Co v rámci azylového domu poskytujeme?
- ubytování ve dvoj- a trojlůžkových pokojích,
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy (uživatelé mají možnost využít kuchyň, nebo jim je strava zprostředkována),
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí - jedná se především o poskytování:
- pomoci při vyřizování běžných záležitostí,
- pomoci při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou,
- pomoci a podpory při dalších aktivitách podporujících sociální začlěňování - především při začlenění na trh práce, zajištění ubytování, vyřizování dokladů, řešení dluhů apod.,
- pomoc a podporu při uplatňování zákonných nároků a pohledávek - tj. především z dávek systému sociálního zabezpečení, včetně pomoci a podpory při komunikaci s úřady.
Dále zajišťujeme základní sociální poradenství. V rámci sociální služby neposkytujeme nepřetržitou zdravotnickou péči.
7.7.2021 ICOS
Máte zájem o naši službu?
Sociální službu nelze využít bez doložení posudku lékaře o zdravotním stavu zájemce.
- Každý, kdo by chtěl využít naši sociální službu Azylový dům - Dům světla, je proto povinen předložit "Posudek registrujícího praktického lékaře o zdravotním stavu" - formulář ke stažení zde, dole na této stránce (příloha Posudek registrujícího lékaře) nebo si ho lze vyzvednout v sídle organizace v Domě světla na adrese Malého 282/3, Praha 8-Karlín.
- Zájemce o naši službu má samozřejmě možnost se na cokoli v souvislosti s jejím poskytováním zeptat.
- V případě zájmu je možné kontaktovat sociální pracovnici telefonicky, e-mailem nebo osobně.
- Pokud přicházíte poprvé, je potřeba abychom společně měli na jednání dostatek času a klidu (tzn. příchod nejpozději do 16.00 hod., nejlépe před touto časovou hranicí). Pokud není možné jednání při první schůzce dokončit, domluvíme se na pokračování v jiném termínu.
Denní doba přítomnosti sociální pracovnice je vždy v pracovní dny od 09:00 do 17:00 hod. Osobní návštěvu (konzultaci) se sociální pracovnicí si je možné si dohodnout přímo na místě, telefonicky na čísle 224 814 284 (spojovatelka - přepojuje na všechny zaměstnance). Můžete také zaslat dotaz e-mailem: blanka.gabrielova@aids-pomoc.cz
- Sociální pracovnicí organizace a garantem sociální služby je Bc. Alice Urbancová, vedoucím azylového domu je pracovnice v sociálních službách Ing. Blanka Gabrielová.
Průběh jednání se zájemcem o sociální službu
- Zjišťujeme aktuální situaci zájemce a důvod, proč by rád využil naši sociální službu.
- Informujeme zájemce o podmínkách, právech a také povinnostech klienta a poskytovatele sociální služby, o výši úhrady, smlouvě o poskytování sociální služby apod.
- Výsledkem tohoto jednání může být buď dohoda o přijetí, nebo odmítnutí na základě zákonných důvodů.
Důvody pro odmítnutí zájemce
Zájemce o poskytování sociální služby azylové domy může být odmítnut pouze z těchto důvodů (§ 91 odst. 2 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů):
ze strany poskytovatele
- neposkytujeme sociální službu, o kterou osoba žádá, nebo osoba nepatří do definované cílové skupiny uvedené v registru poskytovatelů sociálních služeb (například osoba není HIV pozitivní),
- nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá, nebo,
- osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, jsme vypověděli v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí o sociální službu azylové domy smlouvu z důvodu porušování povinností z ní vyplývajících (smlouvu na tuto sociální službu).
ze zdravotních důvodů
- zdravotní stav osoby vylučuje poskytnutí naší sociální služby (dle posouzení lékaře) – to znamená:
- zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,
- osoba není schopna pobytu v zařízení sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci, nebo
- chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití.
Pokud by si zájemce přál, může mu být o odmítnutí vydáno „Vyrozumění o odmítnutí zájemce o sociální službu“. Každé osobě je však vždy poskytnuto základní sociální poradenství.
21.10.2020 ICOS
Základní sociální poradenství
V rámci uvedené sociální služby poskytujeme také základní sociální poradenství, které není určenou pouze pro uživatele azylového domu, ale pro všechny osoby, které potřebují pomoc při řešení své situace.
Těmto osobám sociální pracovnice nebo sociální pracovník poskytne především:
- vhodé informace a kontakty na instituce nebo organizace (například vhodné sociální služby), které jim mohou pomoci v řešení jejich situace,
- informace o možnosti poskytnutí pomoci prostřednictvím vhodné sociální služby,
- nasměrování na vhodné sociální dávky a instituce, které je poskytují,
- informace o možnostech podpory členů rodiny v případech, kdy se spolupodílejí na péči o osobu.
21.10.2020 ICOS
Stížnosti na kvalitu a způsob poskytování sociálních služeb
Základní informace
- každá osoba (uživatel sociální služby, jeho rodinný příslušník, přítel….) je oprávněn vyjádřit svůj názor na kvalitu nebo způsob poskytování služby,
- za podání stížnosti není stěžovatel jakýmkoli způsobem sankcionován nebo znevýhodňován,
- každý stěžovatel má možnost zvolit si zástupce pro podání a vyřizování stížnosti,
- řešení stížnosti je využito ke zkvalitnění poskytování sociální služby a jejího provozu.
Stížnost může být podána i anonymně. Za stížnost je považováno jakékoliv vyjádření nespokojenosti vyžadující odezvu vedení organizace.
Základní informace o stížnostech na kvalitu a způsob poskytování sociálních služeb (přílohy - dokument č. 4) a seznam institucí, které sledují dodržování lidských práv a je možné se na ně obrátit (přílohy - dokument č. 7).
Stránku připravila: Alice U